קלינאות תקשורת
תפקידו של קלינאי התקשורת הוא לייעץ ולטפל בקשיי בליעה, שמיעה, שפה ותקשורת. בבית לאזרחים וותיקים ניתן לדיירים שירות של קלינאות תקשורת. תפקיד של קלינאי התקשורת הוא לייעץ ולטפל בקשיים בבליעה, קשיים בשמיעה וקשיים בשפה ותקשורת.
בעת קליטה של דייר חדש מבצע קלינאי התקשורת אבחון של תפקודי הבליעה ובהתאם לכך לוקח חלק בהחלטות הקשורות במרקם האוכל, שתייה, הזנה אנטראלית (באמצעות צינור) גמילה מהזנה אנטראלית, ושיקום יכולת הבליעה.
קלינאי התקשורת אחראי גם על תחום השמיעה ועליו לזהות את הדיירים הזקוקים לאבחון שמיעתי ובמידת הצורך להפנות אותם לגורמים הרלוונטיים לשיקום השמיעה שלהם. לאחר האבחון השמיעתי ידריך קלינאי התקשורת את בני משפחתו של המטופל והצוות המטפל שלו בדבר השימוש במכשירי השמיעה ואביזרי העזר השמיעתי, תפעולם ותחזוקתם.
כמו כן, מאתר קלינאי התקשורת דיירים הסובלים מקשיים בתקשורת ובדיבור, בודק אותם ונותן המלצה לטיפול לעזרים מתאימים על פי הצורך, תוך שיתוף הצוות המטפל בתהליך. במסגרת תפקידו של קלינאי התקשורת עליו לזהות דיירים הנתקלים בקשיים באכילה ובבליעה, לבצע להם הערכת מצב ולהחליט מהי ההמלצה בעניין האכלה פומית או חודרנית וכן להדריך את הצוות על דרך יישום המלצות אלו.